سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
 پلیس پورتلند متهم به انتشار تصاویر بی‌حجاب از زنان مسلمان شد

حوزه/ چهار زن مسلمان که در راهپیمایی برای مبارزه جنایات پلیس علیه سیاه‌پوستان آمریکا شرکت کرده بودند توسط پلیس پورتلند دستگیر شده و در بازداشتگاه آنان را مجبور کرده‌اند حجاب‌شان را بردارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از نیویورک تایمز،  پلیس آمریکا در شهر پورتلند متهم به نقض حقوق زنان مسلمان و انتشار تصاویر بی‌حجاب از آنان می‌باشد. این چهار زن مسلمان که در روز 15 جولای در راهپیمایی برای مبارزه با نژادپرستی و جنایات پلیس علیه سیاه‌پوستان آمریکا شرکت کرده بودند توسط نیروهای پلیس شهر پورتلند دستگیر شده و در بازداشتگاه آنان را مجبور کرده‌اند حجاب‌شان را بردارند.

یکی از اعضای شورای شهر پورتلند در این باره گفته بود که این زنان مسلمان با ارعاب و تهدید مجبور به برداشتن حجاب اسلامی‌شان شده بودند و تصاویر آنان بدون به سر داشتن حجاب توسط افسران پلیس انتشار یافته است، این در حالی است که مسئولین زندان در هنگام عکس‌برداری متعهد شده بودند که این عکس‌ها به صورت خصوصی در پرونده آنان نگهداری شده و کسی این تصاویر را نمی‌بیند.

کلانتر کوین جویس  از پلیس کامبرلند کانتی پیشتر گفته بود که از سال 2009 تاکنون زنان برای بازرسی بدنی در این اداره حجاب خود را برمی‌دارند، اما بازرسی و عکس‌برداری تنها با حضور یک افسر زن انجام می‌شود و تنها تصاویر محجبه زنان بایستی توسط پلیس منتشر می‌شده و آنان حق نداشته‌اند که تصاویر بی‌حجاب زنان را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

متیو ریموند دانشجوی دانشگاه ساترن مین و یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی به اعضای شورای شهر گفته بود که در این راهپیمایی پلیس از شدت عمل بی‌رویه برای دستگیری تظاهرکنندگان در ماه جولای استفاده کرده و سیاه پوستان را به بهانه مسدود کردن و ایجاد ترافیک در مسیر راهپیمایی هدف بازداشت‌های خشونت آمیز قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha